למה בתור בעל עסק אתה חייב היום חנות און ליין?

חנות און ליין: מעולם לפני שהיו חנויות ברשת, לא ידענו כמה כסף אנו הישראלים, כל כך אוהבים לבזבז.  

כ-95% מהישראלים קונים ברשת, ונכון לשנת 2018 הם ערכו רכישות של כ-16 מיליארד ₪ ברשת, כאשר 65% מהן נעשו בחנויות און ליין בחו”ל.

 בסקר שעשתה איביי על רכישות ברשת, התמקמו השופהוליסטים הישראלים במקום הראשון וקשה לחשוב על מישהו שישיג אותם בשנים הקרובות. 

הישראלים מתלהבים מהשפע, מהחיסכון בפער התיווך, מהמחירים הזולים ומקלות השימוש של שופינג און ליין. 

אם יש לכם מה למכור? לכו בעקבות חנויות הרשת הגדולות בארץ, שגילו את הפוטנציאל העצום של המכירות ברשת, ופתחו חנות און ליין מצליחה.

 

לפני הכל- אפיון החנות

הקמת חנות און ליין, לא נעשית באופן ספונטני והיא דורשת מחשבה ותכנון. לפני שאתם מקימים את החנות יש צורך לאפיין אותה. 

צריך לדעת מראש מה אתם מוכרים? איזה משפחות מוצרים? כמה קטגוריות יהיו בחנות, ומה לא כדאי לשים בה. 

סתם לדוגמה, אם יש חנות במציאות שמשווקת ציוד משרדי, אבל גם מוצרי מזון בסיסיים למטבח משרדי, זה יכול להתקיים במציאות, אבל זה לא יכול להתקיים ברשת. 

לחנות צריך קונספט מתאים.

 

טכנולוגיה קלה להפעלה

יש כל מיני סוגים של פלטפורמות לבניית חנות וירטואלית. אנו ממליצים להקים אותה על מערכת ניהול ידידותית שלא דורשת יותר מדי ידע כדי שמנהל החנות יוכל לבצע פעולות בסיסיות כמו: 

  • ניהול מלאי, 
  • עדכון, 
  • שינוי מחירים, 
  • יצירת מבצעים, 
  • החלפת מוצרים ועוד.

 

מהי מדיניות החזרת המוצרים בחנות און ליין?

אחד הדברים שמרתיעים לעתים רבות גולשים מביצוע רכישות און ליין, זה שהם לא מצליחים להבין מהאתר, אם הם יכולים להחזיר מוצרים ואיך עושים את זה. 

בגלל שמדובר ברכישה און ליין, ובעיקר כאשר מדובר באופנה, אנשים לא יכולים למדוד את המוצרים ולכן הרבה פעמים, הם עלולים לטעות ברכישה,

 במידה, לגלות שבתמונה זה נראה להם אחרת והם לא רוצים את זה, ולרצות להחזיר את המוצרים. 

צריכה להיות מדיניות החזרה ברורה, שתהיה בולטת לעיני הקונים ותבהיר מתי יש החזר מלא? חלקי, ומתי לא ניתן להחזיר. 

זה צריך להיות מצוין בכל דף באתר, ולא רק בתקנון החנות.

 


חשוב מאוד שתהיה רספונסיבית- מותאמת למובייל

מסתבר שבשנה האחרונה נעשו 61% מהקניות דרך המובייל, מה שמעיד על כך שהישראלים צמודים למובייל שלהם כמו כל האנשים בעולם וגם כאשר הם רוצים לעשות קניות, הם לא ממש מחכים להתיישב מול המחשב. 

בשנה האחרונה היה גידול של כ-50% קניות דרך המובייל, מה שאומר שאם אתם מקימים חנות און ליין, כדאי שהיא תהיה רספונסיבית כלומר- מותאמת לדפדפן של מובייל וטאבלט.

 

מהי חווית משתמש בחנות וירטואלית?

כשאנחנו מדברים על בניית חנות וירטואלית, צריך לחשוב על כל הפרמטרים שהופכים אותה לחנות מוצלחת. 

כפתורי הפעולה לשימוש באתר, צריכים להיות בולטים וקלים לזיהוי, וכל התהליך צריך לתפקד נכון בלי להיתקע ולזרום מהר. 

תתפלאו אפילו שלא מדובר על אינטראקציה מילולית, מתקיים “דיבור” בין הגולשים לחנות. הם רוצים משהו, לוחצים ומתקדמים בתהליך הרכישה. 

זה יכול להיות בחירה של מוצר, הכנסה לסל הקניות ועוד. 

כל שלב בתהליך צריך להתקדם מהר, ליצור שפה ברורה וישירה עם הקונים, אסור שיהיו תקלות באמצע, והאתר חייב להיות קליל לא מסורבל בכלל, כך שכל אחד גם הוא לא ממש מתמצא באינטרנט יוכל לעשות בו רכישה. 

מה שיוצר את החוויה בגלישה הם עיצוב ממשקי UI ו-UX. 

אלה הם יישומים האחראים על תכנון ועיצוב חווית המשתמש.

 

איפה יש חולצה אדומה?

כמו שאתם לא רוצים לבזבז זמן בחיפוש אחר חולצה אדומה או מכנסיים צהובים בחנות במציאות, ככה לא תרצו לבזבז זמן בחנות וירטואלית כדי לאתר משהו, או לקבל מידע. 

לכן תכנון של סידור תצוגה הגיוני והיררכי, לפי משפחות מוצרים, סוגים, צבעים ועוד יאפשר לקונים לאתר כל מוצר מהר. 

בנוסף חשוב מציין מתחת לכל פריט תיאור מוצר, וגם איזה משפט המניע לפעולה כמו “מתאים בדיוק לקיץ הזה”..

חשוב מאוד גם לצלם את המוצרים באופן מקצועי ולעשות סטיילינג אם יש צורך. 

בכל בניית אתר שמוכר אופנה, חייב להיות מדריך מידות אשר יעזור לגולשים לבחור את המידה הנכונה. 

יש להיענות מידית לשאלות שמציגים הקונים, לא לתת להם להמתין זמן רב, ולעזור להם בכל סוגיה בה הם נתקלים.

 

שירות לקוחות 

תהליך הרכישה אמרנו צריך להיות ידידותי, קל ומהיר. 

גם האריזה והמשלוח צריכים להתבצע במהירות ובמקצועיות, תוך עמידה בזמני המשלוח כפי שהובטחו. שירות טוב, זה הדבר שיוצר אמון בין לקוחות גולשים לבין חנות באינטרנט, זה הדבר שיגרום להם לחזור לחנות הזו ולהשאיר את פרטי כרטיס האשראי שלהם שוב ושוב.

במיוחד בחנות אינטרנטית חשוב מאוד לענות מהר על פניות של גולשים, לא לתת להם לחכות ולענות להם תשובה על כל שאלה. 

שימור לקוחות הוא בסיס לקניות חוזרות, וכן בקשה לשלוח להם ניוזלטר, הצטרפות למועדון לקוחות ועוד.