איך משיגים התאמות בפסיכומטרי

  • by

איך מחשבים פסיכומטרי?

מבחן פסיכומטרי הוא מבחן פסיכולוגי המודד את היכולות המנטליות או תכונות האישיות של האדם. ישנם סוגים רבים של מבחנים פסיכומטריים וכל אחד מהם מודד דברים שונים. הסוג הנפוץ ביותר של מבחנים פסיכומטריים הם מבחני IQ, המודדים מנת אינטליגנציה, או רמת היכולת האינטלקטואלית. סוגים אחרים כוללים הערכות אישיות, מבחני התאמה ומבחני הישגים.

פסיכומטרי היא מדידת היכולות המנטליות או תכונות האישיות של האדם. ניתן להשתמש בפסיכומטרי למדידת מנת אינטליגנציה, או את רמת היכולת האינטלקטואלית.

פסיכומטרי היא דרך למדוד את המאפיינים הפסיכולוגיים של אדם. מבחנים פסיכומטריים משמשים לעתים קרובות בראיונות עבודה כדי להעריך את תכונות האישיות, הכישורים והיכולות של המועמד. המבחנים יכולים לשמש גם למטרות בחירה כדי לגלות לאיזה מועמד יש את הפוטנציאל הטוב ביותר לתפקיד ספציפי.

ישנם מספר מבחנים פסיכומטריים שניתן לבצע, כגון הערכות אישיות, מבחני התאמה ומבחני אינטליגנציה. המבחן הפסיכומטרי הפופולרי ביותר הוא ה-Myers-Briggs Type Indicator (MBTI) שמודד איך אנשים תופסים ומקבלים החלטות, כמו גם איך הם מתקשרים עם אנשים אחרים.

השלבים לחישוב פסיכומטרי כוללים:

1) עלינו להחליט איזה סוג של הערכה נדרש

2) עלינו לבחור מכשיר אחד או יותר מתאים

3) עלינו להכין שאלות או הצהרות בהתאם למכשיר/ים שנבחרו

4) אנו מנהלים את הבדיקה/הערכה הזו ולאחר מכן מנתחים

מבוא

התאמות פסיכומטריות משמשות למדידת אישיותו של אדם וכיצד היא משפיעה על התנהגותו במצבים מסוימים. ההתאמות נעשות על ידי מדידת תגובות של אדם לגירויים שונים, כגון תמונות או מילים, ולאחר מכן שימוש במידע זה כדי להתאים את פרופיל האישיות שלו.

ישנן דרכים רבות עבור אדם להשיג התאמות פסיכומטריות. הדרך הנפוצה ביותר היא באמצעות מבחן פסיכומטרי אותו ניתן לערוך במקום העבודה או בבית. ישנן גם שיטות אחרות כמו שאלוני דיווח עצמי או ראיונות עם מישהו שמכיר היטב את הפרט.

הערכות פסיכומטריות הן סוג של הערכה המודדת את תכונות האישיות והיכולות של הפרט. הם משמשים במגוון הקשרים, כולל בחירת כוח אדם, פיתוח עובדים ואבחון קליני.

ניתן לקבל הערכות פסיכומטריות ממקורות שונים. אלו כוללים:

– מבחנים מקוונים

– מבחני נייר ועיפרון

– ראיונות עם פסיכולוג או איש מקצוע אחר

– תצפיות על התנהגות במקום העבודה

גורם המצפוני

מצפוניותו של אדם היא אחד מחמשת הגורמים בחמשת תכונות האישיות הגדולות. זהו מדד לרמת הכשירות, הסדר, החובה והחתירה להישגים של האדם.

התכונה נקראת לפעמים "מצפוניות" או "קפדנות". הקצה הנגדי של הספקטרום מאנשים מצפוניים הם אלו הנמוכים בתכונה זו ולעיתים מכונים "עצלן" או "לא זהיר".
עבור פרטים נוספים אודות הקלות לפסיכומטרי ואיך משיגים התאמות בפסיכומטרי באפשרותך לבקר באתר mtml.co.il

הטווח לתכונה זו יכול להיות בין נמוך מאוד לגבוה מאוד. חלק מהאנשים שמציינים בקצה הנמוך אולי לא יוכלו לסיים את עבודתם כי הם לא שמים לב לפרטים ותמיד עושים טעויות. אחרים בקצה הגבוה עשויים להיות כל כך מרוכזים במה שצריך לעשות שהם לא עוצרים עד שזה יסתיים.

מצפוניותו של אדם היא מדד ליכולתו לשלוט בדחפים ולדחות סיפוקים. זה גם מנבא של הישגים אקדמיים, ביצועים בעבודה ושביעות רצון מהחיים.

הגורם המצפוני הוא תכונת האישיות החשובה ביותר לניבוי הצלחה בקריירה עסקית. ככל שהציון במבחן המצפוניות גבוה יותר, כך הסבירות שתצליח בקריירה שלך גבוהה יותר.

כשזה מגיע לפסיכומטרי, אל לנו לחשוב על התאמות בפסיכומטרי כעל משהו שאנחנו יכולים לעשות מבלי להשפיע על גורמים אחרים. ישנם גורמים רבים התורמים לאישיותו של הפרט וכולם משפיעים זה על זה. לדוגמה, מי שיש לו ציון גבוה במבחן המצפון עשוי לקבל ציון נמוך במבחן האימפולסיביות מכיוון שהוא מסוגל לשלוט בדחפים שלו בצורה יעילה יותר מאשר מישהו עם ציון נמוך יותר במבחן זה.

גורם היציבות הרגשית

יציבות רגשית היא היכולת לשלוט ברגשותיו. זהו מרכיב מרכזי בהתאמה פסיכומטרית. אחת הדרכים למדוד יציבות רגשית היא באמצעות שאלון, כגון MMPI-2, ששואל שאלות לגבי התדירות שבה אדם חווה רגשות מסוימים.

גורם היציבות הרגשית מעריך את המידה שבה אדם יכול לשלוט ברגשותיו ובדחפים שלו כדי להתנהג בדרכים מקובלות חברתית. הוא מעריך את יכולתו לשלוט בכעס, בתוקפנות ובאימפולסיביות.

חלק זה עוסק כיצד להשיג התאמות פסיכומטריות: גורם יציבות רגשית. ישנן שתי דרכים להשיג התאמה זו: מבחן הערכת יציבות רגשית ומבחני יציבות רגשית.

מבחן הערכת יציבות רגשית הוא מדד לרמת היציבות הרגשית של הפרט, שהוא אחד מחמשת הגורמים המשמשים במלאי האישיות של Myers-Briggs Type Indicator (MBTI). ה-MBTI מודד תכונות אישיות וניתן להשתמש בו כדי לעזור לאנשים להבין את העדפותיהם וכיצד הם מתקשרים עם אחרים. זה יכול לשמש גם כדי לעזור לאנשים לחקור קריירות שהם עשויים ליהנות מהם על סמך סוג האישיות שלהם.

מבחני יציבות רגשית הם גם מדד לרמת היציבות הרגשית של הפרט, שהוא אחד מחמשת הגורמים המשמשים ב-Myers-Briggs Type Indicator (MBTI). ה-MBTI מודד תכונות אישיות וניתן להשתמש בו כדי לעזור לאנשים להבין את העדפותיהם וכיצד הם מתקשרים עם אחרים. זה יכול לשמש גם כדי לעזור לאנשים לחקור קריירות שהם עשויים ליהנות מהם