מערכת אגירת מי גשמים

  • by
מערכת אגירת מי גשמים

מערכת אגירת מי גשמים חייבת להיות מתוכננת ובנויה באופן שתואם את המטרה והשימוש הסופי של רכיבי המערכת המתאימים. חשוב להבין את ההבדל בין ביוב לביוב ומי גשמים כדי שנוכל למנוע נזקים סביבתיים מיותרים ולעזור לאוניברסיטה לעמוד בהיתרי הביוב שלה.

מערכת ביוב סניטרית היא צינור תת קרקעי המוביל מי שפכים מחדרי אמבטיה, כיורים, מטבחים וחלקים סניטריים אחרים אל מתקן לטיפול בשפכים. ביוב מי גשמים מיועדים להובלת מי נגר וביוב אחר, ולא ביוב.

מערכות תברואה אוספות ומובילות מי שפכים מקומיים

מסחריים ותעשייתיים, כמו גם כמויות מוגבלות של מי גשמים, כדי לחדור למתקני טיפול במי תהום לצורך טיפול מתאים. שאיבות מים שמבוצעות הינם משמשים את משקי הבית והתעשייה מוזרמים דרך צינורותיהם עד שהם מגיעים לביוב מקומי שבבעלות ומופעל על ידי רשות שפכים עירונית או אזורית.

סדרה של צינורות תת קרקעיים

פירים, תחנות שאיבה ומתקנים אחרים מעבירים פסולת מבתים, עסקים ותעשייה למפעל טיפולים שם הוא מטוהר ומוחזר לסביבה. רשתות ביוב מקומיות בבעלות ומחלקות ביוב עירוניות או אזוריות עוברות בצינורות גדולים יותר עד שהן מגיעות למתקני טיהור שפכים.

גשם ומי גשמים נאספים באופן מקוון ומחוצה לה במערכות תפיסה ואיסוף 

המים שנאספים במערכת מי הגשמים העירונית מועברים לאגם טיטאבוואסי. אם מתקני טיהור שפכים אינם יכולים לעבד כמויות גדולות של מי גשמים, הם נעקפים במזג אוויר רטוב ומוזרמים ישירות למי האספקה.

מערכת ביוב סניטרית

היא יתרון מכיוון שהיא מונעת הצפות מים מעורבות. הצפת ביוב סניטרית עלולה להתרחש עקב צינורות ביוב סתומים או שבורים, חדירה על ידי מי גשמים מוגזמים או משאבות פגומות. הצפת המים המעורבת, המכילה מי שפכים ביתיים לא מטופלים, מהווה בעיה חוזרת ונשנית של זיהום מים ומקור זיהום בעייתי.

טיפול בשפכים יעיל ביותר כאשר מדוללים פסולת סניטרית במי גשמים

והצפת מים מעורבת מתרחשת כאשר ניגר מגשם כבד או נמס שלג עולה על היכולת ההידראולית של מתקן הטיהור ההחלטה לבנות מערכת מים מעורבת במקום שתי מערכות נפרדות מבוססת על הצורך בטיפול בשפכים ועלות הטיפול במקרה של גשם כבד.

במהלך גשמים כבדים

נגר וזיהום מהפרשות עלול להוביל להצפות קשות ולהעצמת יתר של מערכות ההפצה והאספנים הקיימות. בשל הנטייה של מערכות מסורתיות להסיט מים מהאתר, ניתן להפנות את מי הגשמים ואת מי הגשמים לנתיבי המים הסמוכים. כתוצאה מכך, הזרמת מי גשמים ממתקני טיהור שפכים עלולה להעלות את עלויות השאיבה, הפצה ואגירת מי שפכים.

מתקנים תעשייתיים וגופים מסחריים מסוימים

המעוניינים להזרים פסולת תעשייתית למערכת הביוב העירונית יזדקקו להיתר לפסולת תעשייתית. מערכת הביוב העירונית מורכבת מתחנות שאיבה ומבוך צינורות מסובך שנבנה לאורך רחובות העיר. מכון הטיהור אחראי על 41 תחנות שאיבה בנפח של 20 עד 5,500 ליטרים לדקה. ביוב עובר 977,474 מטר.

המערכת המשולבת

היא מערכת המובילה תערובת של מי שפכים ביתיים ומי גשמים, מה שנקרא ביוב מעורב. מערכת הביוב ומערכת איסוף השפכים הן רשתות של צינורות, תחנות שאיבה ואביזרים המובילים את מי השופכין ממקום מוצאם לנקודות הטיפול והסילוק. מערכת הביוב העירונית אוספת מי שפכים (למשל מחדרי אמבטיה, חדרי רחצה וכיורי מטבח) ומעבירה אותה למתקן לטיפול בשפכים מידלנדס.

ביוב משולב מורכב מצינורות ומנהרות בקוטר גדול שדרכן מועברים כמויות גדולות של מי גשמים במזג אוויר רטוב

ביוב משולב היה נפוץ בערים ישנות יותר, אך כבר לא נבנה כחלק ממערכות ביוב חדשות. מערכות ביוב חדשות יותר נבנות עם מערכות נפרדות לתברואה ולזרימת מי גשמים.

שיקום ביוב סניטרי ושיפוץ צנרת היא תוכנית לתיקון או החלפה של צינורות ביוב פגומים ככל האפשר ולהעדכנתם. זה עוזר לתקן כשלים במערכת, לחדש מערכות שהגיעו לסוף חיי השירות ולהפחית את הופעת הצפות הביוב.

ביוב סניטרי או שפכים

הוא צינור תת-קרקעי או מערכת מנהרות המובילה שפכים מבית או מבניין מסחרי שאין בו מערכת לטיפול במי גשמים. ביובית סניטרית מתוכננת בדרך כלל לספוג את כמות הביוב המצטברת בשטח האיסוף. ביוב המיועד להובלת מי גשמים (ראה ביוב מעורב).

מלכודות ניקוז מונעות כניסה של גז ביוב וריחות לביתכם. אורכו האופייני של קו הביוב מהבית לקו האמצעי של מערכת הביוב בדרכים הוא 60 מטר.