המלצה לשיניים תותבות

תותבות חלקיות מומלצות בדרך כלל לאנשים שאיבדו יותר משתי שיניים אך שמרו על רוב השיניים הטבעיות שלהם. תותבות חלקיות נשלפות משמשות כאשר למטופל עדיין יש חלק מהשיניים הטבעיות שלו, כגון כאשר נותרות שן אחת או יותר בלסת העליונה והתחתונה. רופאי שיניים ממליצים על תותבות אלו כאשר נותרות שן טבעית אחת או יותר בלסת התחתונה או העליונה.

 

כדי לנקות אותם, הסר את התותבת החלקית ונקה את השיניים החלקיות ואת השיניים הטבעיות שנותרו בפה שלך. אם לא תסיר את התותבת החלקית שלך כשאתה מצחצח, מזון וחיידקים יכולים להצטבר מסביב ומתחת לקליפסים שמחזיקים אותה לשיניים האמיתיות שלך. אתה צריך לנקות את התותבות החלקיות מדי יום כדי להסיר רובד ולמנוע כתמי תותבות מהשיניים.

אם אתה משתמש בדבק תותבות

נקה את החריצים המתיישרים עם החניכיים שלך כדי להסיר שאריות דבק. שטפו היטב את התותבות לפני שמחזירים אותן לפה, במיוחד אם אתם משתמשים בתמיסה שנספגה בתותבות. יש להשרות ולשפשף עם מברשת עם זיפים רכים וחומר לניקוי תותבות לא שוחק כדי להסיר שאריות מזון, רובד ומשקעים אחרים.

צחצחו את החניכיים

הלשון והחיך בכל בוקר עם מברשת שיניים עם זיפים רכים לפני התאמת תותבות כדי להמריץ את זרימת הרקמות ולסייע בהסרת רובד. זכור לצחצח בעדינות את חלקי הפה המכוסים בדרך כלל על ידי שיניים תותבות עם מברשת שיניים רכה. השתמש במברשת שיניים עם זיפים רכים ובחומר ניקוי לא שוחק כדי לצחצח בעדינות את כל המשטחים של התותבות שלך כדי למנוע שריטות שלהן. כמו השיניים שלך, יש לצחצח את התותבות מדי יום כדי להסיר חלקיקי מזון ורובד.

הם יכולים גם לעזור לשמור על המראה שלך אם חלק מהשיניים שלך פגומות או חסרות

ניתן לגרום להם להיראות דומים מאוד לשיניים הטבעיות שלך, כך שהמראה שלך לא ישתנה הרבה. זה עוזר לתת לשיניים שלך מטרה טבעית יותר מכיוון שהן זזות הרבה פחות מאשר תותבות רגילות. היא פועלת כחלק מהשיניים או כולה ומועילה לאנשים עם שיניים חלשות שמתקשים בלעיסה ופעילויות אחרות.

שיניים תותבות הן בעצם מכשירי שיניים נשלפים שיכולים לשמש

כדי להחליף שיניים חסרות או מוחלשות. שיניים תותבות הן מכשירים נשלפים המחליפים שיניים חסרות ועוזרים לשחזר את החיוך שלך. תותבות חלקיות נשלפות מיועדות למטופלים עם שיניים חסרות או כאלה שמעדיפים תותבות נשלפות. תותבות חלקיות קבועות מיועדות למטופלים שחסרות להם שיניים מסוימות וכאלה שמעדיפים אפשרות קבועה.

שיניים תותבות חלקיות מורכבות בעיקר מגשרים דנטליים שבהם שיניים חלופיות מחוברות לבסיס בצבע חניכיים המחוברים במבני תיל

כפי שהשם מרמז, תותבות הנתמכות בשתל מחוברות לעצם הלסת של המטופל, המשתרעת מקו החניכיים. שתות תותבות תומכות ביותר משן אחת, ולעתים קרובות בכל מערכת השיניים.

מגוון של תותבות תחתונות נצמדות לעוגני תותבת

בדרך כלל יש להם תפסי מתכת קטנים שנשענים או נצמדים לשיניים טבעיות כדי להחזיק את התותבת במקומה. הסר את התותבת באמצעות האגודל או האצבע המורה מתחת לאבזם ומשיכת למטה לחלק העליון, או מתחת לאבזם ומשיכת למעלה לחלק התחתון.

את התותבת הניתנת להסרה זו מניחים באותו היום שבו מוסרות השיניים הנותרות

תותבת הניתנת להסרה מלאה מיוצרת ומכניסה לפה לאחר הסרת השיניים הנותרות והרקמה החלימה, מה שיכול להימשך מספר חודשים. המטופל עדיין יכול להסיר את התותבת לצורך ניקוי והיגיינה.

תותבות שלמות מיושמות בדרך כלל לאחר הסרת כל השיניים של המטופל

בניגוד לתותבות קונבנציונליות, תותבות מיידיות מוכנות מראש וניתן להתאים אותן מיד לאחר עקירת השן. ניתן להשתמש בתותבות הניתנות להסרה מיידית מיד לאחר הסרת השיניים הטבעיות. שיניים תותבות מקובלות הן שיניים מלאכותיות נשלפות המיועדות לשימוש מיידי לאחר הסרת שיניים טבעיות.
בכדי לבדוק עוד פרטים נוספים בנושא של המלצה לשיניים תותבות מומלץ להעיף מבט ב- totavotlior.co.il

שיניים מלאכותיות אלו נראות טבעיות ועשויות ממגוון חומרים כגון אקריליק ומתכת

שיניים תותבות שלמות כוללות סט שלם של שיניים הנשענות על מבנה דמוי גומי אקרילי המחובר לחניכיים הטבעיות של המטופל באמצעות שאיבה. הם מחוברים לשיני המטופל בעזרת חיבורים כמו קליפסים ממתכת ובעלי בסיס אקרילי גדול הנדבק לחניכיים של המשתמש. תותבות קונבנציונליות יכולות להיות מחוברות לשיניים טבעיות או לנוח על החניכיים, עם זאת, שיניים תותבות הנתמכות בשתל מסתבכות מעט ומקובעות בניתוח ללסתות.

כדי להחליף כל אחת משיניו של המטופל בלסת העליונה, לתותבות השלמות הללו יש בסיס בצבע בשר המכסה למעשה את החניכיים והחיך של המטופל ומאפשר למערכת השיניים המלאכותית לשבת ולהתקבע בצורה מאובטחת.

מכיוון שהמטופל נותר ללא שיניים במהלך תהליך זה

רופא השיניים יכול למדוד את הפה בקלות לפני הוצאת התותב ולאחר מכן להכניס מיד תחליף כדי לשמור על נוחות המטופל בינתיים. לפני התאמת תותבת מלאה, רופא השיניים מובן מסיר את כל השיניים שנותרו.

שיניים תותבות או תותבות שלמות מומלצות לאנשים שחסרים להם סט מלא של שיניים

כולל הקשת העליונה או התחתונה, או שניהם. תותבות מלאות או חלקיות נשלפות דורשות טיפול נאות כדי להישאר נקיות, ללא כתמים ולהיראות במיטבן. תותבות חלקיות נשלפות עשויות להיות מומלצות למטופלים שחסרות להם כמה שיניים, אך לא את כולן. אם השתנו השיניים התומכות בתותבת החלקית או התותבת הניתנת להסרה.

אם אתה לובש תותבת מלאה או חלקית

אנשי מקצוע בתחום הבריאות צריכים להסיר אותה, להשרות אותה ולהשאיר אותה במיכל זכוכית שקופה או תותבת עם חומר ניקוי כגון Dr. Berlands Cleanadents Crystals. אם אתה לא תמיד יכול לנקות את התותבות שלך לאחר כל ארוחה, הקפד לשטוף ולנקות אותן לפחות פעם ביום עם חומר ניקוי תותבות, חומר ניקוי עדין לשטיפת כלים או סבון ידיים נוזלי להסרת רובד, שאריות מזון וחלקיקים אחרים. כמו עם השיניים שלך, אתה צריך (לנקות את התותבות שלך ביסודיות כל יום) לפתח את ההרגל לצחצח את התותבות מדי יום עם מברשת שיניים רכה. בין אם יש לך תותבת מלאה או חלקית, עליך להשתמש במברשת שיניים בעלת זיפים רכים ולצחצח את החניכיים, הלשון והחך (חיך) כל בוקר לפני התאמת התותבת.

זהו המוצר היחידי המאושר על ידי ADA בשוק שאני מכיר שיכול לשמש גם על שיניים טבעיות וגם על שיניים תותבות, כמו גם על התותבת בכלל.

שיניים תותבות בראשון לציון